Tovar v slovenských internetových obchodoch pochádza z dvoch zdrojov. Od autorizovaných distribútorov alebo z neoficiálnej distribúcie zo zahraničia.
Ide o dovoz tovaru, kedy sa obchádzajú oficiálne distribučné kanály. Tento dovoz vychádza z toho, že ceny v jednotlivých krajinách sú rôzne, čo je určite zaujímavé pre podnikateľov.
Tovar môže pochádzať z EU, ale aj z krajín mimo EU. To už záleží na konkrétnom predajcovi. Pri tomto tovare sa môžu vyskytovať aj odlišnosti od obchodného balenia určeného pre slovenský trh, môže chýbať slovenský návod alebo niektoré príslušenstvo.
Tovar zo “šedého dovozu“ ako sa tento dovoz nazýva, býva zvyčajne lacnejší, čo je jeho hlavnou výhodou. Naopak hlavná a najväčšia nevýhoda spočíva v tom, že zariadenie nemôžete reklamovať u výrobcu, či v autorizovanom servise, ale iba u daného predajcu. Tí musia zo zákona poskytovať servis, ktorý väčšinou zabezpečujú cez neautorizované servisy. S reklamáciou u týchto predajcov často bývajú nemalé problémy.
Internetové obchody kvôli problémom s reklamáciami často menia prevádzkovateľa. Neraz sa stane, že až sa vám prístroj pokazí, váš predajca už neexistuje. Domáhať sa potom záručného servisu býva veľmi obtiažne.
Venujte väčšiu obozretnosť pri nákupe cez internet.
Čítajte dôkladne obchodné podmienky. Hlavnou známkou kvalitného obchodu je možnosť uplatnenia reklamácie v autorizovanom servise výrobcu. Pokiaľ túto možnosť obchod neponúka a požaduje odoslanie reklamovaného tovaru iba na prevádzku e-shopu, mohli by Vás v budúcnosti čakať problémy.
Nebojte sa spýtať predajcu na skutočný pôvod kávovaru.
Naše kávovary sú z oficiálnej distribúcie pre slovenský a český trh.